Brand Lists

Designer. Ryo Takenaga


“Design and performance that coexist with nature”

The constant change of the sky's expressions, the vivid blooming flowers, this breathtaking and magnificent earth,

a heart that can feel all of nature and perceive its beauty.

How amazing it would be if we could wear all these emotions on a daily basis.

The research of the fabric, the details pursuing its convenience, the sensation by having it touch one's skin while wearing it.

Achieving all of this and going forward to the future is also amazing and will help us live comfortable lives.

The framework is learned from the beauty of nature in combination with the modern function that is added to it.

While not an organic product, we aim to harmonize all of this.

JUHA is the fashion label launched in 2015.

Designer. Yuichi Mukaida


Designer. Yasuhiro Mihara 

1972年、長崎県出身。1993年に多摩美術大学デザイン学科テキスタイル学部に入学。1994年の学生時代から独学で靴を作り始める。1996年には靴メーカーのバックアップにより「archi doom」を立ち上げる。1997年に大学卒業後、名前を「MIHARAYASUHIRO」に変え、コレクションブランドとしての始まりを迎えた。
Born in 1972 Nagasaki, Japan. Entered Tama Art Design Department textile undergraduate in 1993. The next year, Mihara started self-study of making shoes.Two years later, in 1996, he launched his own shop “archi doom” that supported by some shoes manufacturer. After Mihara graduated in 1997, he renames “archi doom” to “MIHARAYASUHIRO” and started to present collections.

BRAND PROFILE
1997年にシューズブランドとしてスタート。既存の枠にとらわれない発想や、深く踏込んだデザインワークをシューズはもちろんの事、遊び心のある服をテーマに国内外問わずそのデザインは注目を浴び続けている。
MIHARAYASUHIRO started as a shoe brand in 1997. Mihara’s design extracting everyone’s focus by his unique and surprising ideas. He always thinks out of box to bring people enjoy the playful theme of each garments in every collection.
Director. Tsuyoshi Noguchi

従来のデニムブランドの枠や既成概念にとらわれることなく、スタンダードとイノベーションが共存するブランドです。
ヴィンテージにこだわりすぎて、現代人の嗜好にフィットしていないデザインやパターン、過去の古き良き技術を再現しようとするクラフトマンシップにこだわりすぎて生まれる野暮ったさ。
こうした印象を一切削ぎ落とし、美しいシルエット、洗練されたディティール、リアルな表情を持ったデニムをMINEDENIMは提案します。
Designer. Takuji Yamada
「複製技術時代の芸術作品」をテーマに、日常の中に潜む本質、変化、進化をデザイナー自らパターンに落とし込み、スタンダードになりがちなアイテムを、時代にそって解体、再構築を繰り返し、アイデンティティーを感じさせる洋服を提案している。
Designer. Noriyuki Shimizu

群馬県出身 文化服装学院卒業後いくつかの企業でパタンナーとして活動後独立。
2010年 メンズブランドName.設立、2018春夏シーズン終了後退任
2019年春夏シーズンよりユニセックスブランドWELLDER始動。

Born in Gunma, Japan. Noriyuki Shimizu 

graduated Bunka fashion college and succeeded in some brands as a pattern maker. In 2010 launched "Name", a Men's ready to wear brand in Tokyo, and lead the brand as a designer until 2018 S/S season. In 2018 established a unisex brand "WELLDER" and presents new collection from 2019 S/S.


Designer. TAKUYA MORIKAWA
 
文化服装学院卒業後、(株)イッセイミヤケ入社
ISSEY MIYAKE / ISSEY MIYAKE MEN パリコレクションの企画デザイン担当を経て独立。
2013年 自身のブランドTAAKKを立ち上げる。
TAAKK was established in 2013 in Tokyo, Japan by award-winning designer, Takuya Morikawa. Graduating from Bunka Fashion College and following an eight year tenure at ISSEY MIYAKE, Morikawa’s unique point of view to design and fabric innovation has earned the brand numerous accolades including the honor of Best New Designer by the Tokyo Fashion Awards in 2014 and 2017, as well as the Fashion Prize of Tokyo in 2019, awarded by the Tokyo Metropolitan Government and the Japan Apparel Fashion Industry Council (JAFI). Since TAAKK’s inception, Morikawa has continued to reshape traditional ideas in menswear and push boundaries with his multidisciplinary approach to design.

Designer Yuji Yoshida

架空の左利き男性「ジョン メイソン スミス」のシグネイチャーレーベル。
現代的な日常着をクラシックな生地や縫製を用いてミニマムに表現する。

A signature label by the imaginary left-handed man John Maison Smith.
Minimalistic modern daily wear expressed by the use of classic textiles and sewing methods.
Designer. Hideki Asakura

2004年、Non- Native by hoboとしてブランドを設立。
鞄と靴のブランドとして立ち上げた。

バッグをはじめとする実用的なイクイップメント(装備)と、ブレスレットやリングに代表される装飾的アクセサリー(装身具)。hobo は、相反する二つの性格を併せ持つ東京発のブランドです。ブランド名は、100年前不況の中にあったアメリカで、鉄道を無賃乗車しながら職を求めた hobo(放浪者)に由来します。彼らは権力からの解放と自由な魂を追い求めました。hoboはその姿勢を受け継ぎ、既成概念に囚われることなく、あふれる創意と自由な発想から生まれたデザインを、熟練した国内の職人の手仕事によって製品化しています。素材の持つ表情や風合い、付属パーツの重量感、立体感を意識したフォルムなど、細部にこだわったプロダクトは、使い込むことで、身体に馴染み生活に欠かせないモノへと変わっていきます。

hobo was established in 2004 aiming to create a range of robust, functional bags, designed to satisfy a variety of urban lifestyle needs. Balancing practicality with the ornate, a collection of bracelets, rings and other accessories were also introduced. hobo collections now include headwear, footwear, an expanding range of handcrafted leather goods and assorted lifestyle products. hobo takes its name from the travelling workers of late 19th century USA, honoring the independent and free spirit of the journeymen who wandered the American railways in search of jobs, their lives possessions packed into a small bag on their backs. hobo designs focus on utility, texture, form and original detail, produced with the highest quality materials and sturdiest parts. With almost all manufacturing taking place in Japan, each product draws character from the exceptional quality of Japanese craftsmanship and attention to detail.
Sanders & Sanders Ltd.は1873年にウィリアム・サンダースとトーマス・サンダースの兄弟によってラシュデンに設立された約135年の歴史を持つ、靴の聖地ノーサンプトン最後の実力メーカーです。Established in Rushden, Northamptonshire, in 1873 by the brothers William and Thomas Sanders, the company’s aim was to supply outstanding quality footwear to discerning customers

2020年にリリースされた SLIMANE 
デザイナー等の情報は全く公開されていない謎多きブランド。
 
メンズのみの展開で、自由で反抗的な大人の男、現在失われていきつつある色気のある男、ジェンダーレスが叫ばれる中で、NO!を叩きつけられるような強い意志を持つ男達に着てもらいたいという思いをもった方々が作り上げている。